Atkinsova dijeta

U poslednjih nekoliko godina kreirano je više stotina dijeta pre svega u komercijalne svrhe jer se u svetu posebno SAD dijete prodaju.Bez nekog naročitog ispitivanja napravi se neki dijeta plan kao jelovnik za 14 dana i kreće se u marketinšku kampanju.Ljudi sa viškom kilograma su tretirani kao potencijalni izvori prihoda .Drugi razlog za izmišljanje raznih dijeta je popunjavanje stranica štampanih i online časopisa.Mnogi časopisi za žene znaju da dame brinu o kilogramima i da će pročitati članak o nekoj dijeti koju je napisao neki novinar samo da bi stranica bila popunjena (naravno na stranicu ide reklama za neki proizvod za mršavljenje).

Jedna od najstarijih i u praksi najispitanijih dijeta je Atkinsova Dijeta koju su oprobali mnogi bolje reći desetine miliona ljui širom sveta.iako postoje mnoge kritike na njen račun i mnogi izveštaji o njenim lošim efektima i posledicama po zdravlje za Atkinsovu dijetu se može reći da je sigurno efikasna i bolja od onih sklepanih za pet minuta bez ikakvog ispitivanja.

Atkinsova dijeta ima poznate negativne efekte ali svi oni su poznati i ne naročito opasni po zdravlje ,svakako je opasnije praktikovati neku neproverenu dijetu.

Atkinsova dijeta ima po nekima tri a po drugima četiri faze najvažnije je da jedna faza traje doživotno(izgleda zastrašujuće ali se radi o ograničenju unosa ugljenih hidrata).Ako ste skloni gojenju jednostavno vam nema drugog izbora nego da zauvek ograničite ugljenih hidrata i da se pridržavate odredjenog jelovnika.

Atkinsova dijeta jelovnik se pre svega zasniva na hrani koja je veoma bogata proteinima (belančevinama a ima malo ugljenih hidrata:meso,jaja,sir...

Postoje i neke varijante Atkinsove dijete kao što je mesna dijeta ili dukanova dijeta koje mogu biti gore ili lošije od izvornog Atkinsa jer ipak Atkinsova dijeta je u praksi najproverenija i o njenim efektima se najviše zna.